PERGINYA SEORANG TOKOH ILMUAN: UTHMAN AL MUHAMMADY




INNA LILLAH WA INNA ILAIHI RAJI'UN


Ustaz Uthman Al-Muhammady telah kembali ke rahmatullah pada hari ini. Allah Yarham merupakan seorang yang menguasai bidang ilmu dunia akhirat yang unggul. Sentiasa menggunakan hikmah dan kebijaksanaannya untuk mengucapkan sesuatu dan menjelaskan konsep-konsep yang sering mengelirukan umat Islam, seperti istilah sekularisme, nationalisme dan sebagainya.

Allah Yarham mempunyai ingatan yang kuat, terutamanya ketika memetik kata-kata hikmah para ulamak dan hukamak Islam, juga para ilmuan lain yang bernas dan penuh pengajaran. Beliau banyak memberikan sumbangan pemikiran dan pengetahuan kepada umat Islam, bukan hanya di dalam negara tetapi termasuk juga kepada masyarakat antarabangsa.

Saya merasakan kehilangan Allah Yarham sebagai seorang kawan dan penasihat serta peransang untuk agama, bangsa dan negara kita. Allah Yarham sering mengeluarkan pandangan yang berterus terang mengikut ilmu dan pengetahuannya, bersikap tegas dan amanah kepada ilmunya.

Semoga Allah SWT mencucurkan rahmat ke atas rohnya dan menempatkannya di jannutun-na'im bersama-sama orang-orang yang soleh.

Al-Fatehah. 



Comments

Popular posts from this blog

ADAT PERMAINAN.......!

SIAPA? APAKAH SEBENARNYA GENERASI Y?

MENITI USIA TUA....