KISAH SESAMA MUSLIM

(SAYA PERTURUNKAN DI BAWAH SEBUAH BERITA TENTANG TINDAKAN SESAMA ISLAM YANG BERLAKU PADA TAHUN YANG LALU. TUJUANNYA IALAH UNTUK KITA BERFIKIR SAHAJA, TANPA MEMBUAT SEBARANG ULASAN, KERANA PARA PEMBACA LEBEH TAHU MEMBUAT PENDIRIAN DAN PERTIMBANGAN SENDIRI)

KABUL 1 Sept. - Militan Taliban telah bertindak ganas memotong hidung dan kedua-dua belah telinga seorang petani Afghanistan, Lal Mohammad, 40, ketika lelaki itu keluar mengundi pada pilihan raya Presiden Afghanistan pada 20 Ogos lalu."Saya menyesal saya pergi mengundi."Apa kebaikan yang saya dapat daripada mengundi?" katanya sambil menangis di katil hospital di Kabul. Lal adalah salah seorang daripada berjuta-juta penduduk yang tidak mempedulikan ancaman Taliban supaya tidak keluar mengundi dalam pilihan raya 20 Ogos lalu.




Sebelum pilihan raya itu, militan Taliban mengugut akan mencederakan pengundi serta melancarkan serangan peluru berpandu dan bom pada hari pengundian sebagai ancaman menghalang rakyat Afghanistan keluar mengundi. Lal berkata, dia menyesal tidak mengendahkan amaran itu. Ketika kejadian militan Taliban telah menyerbu, menahan dan memeriksanya sebelum dia dipukul dengan raifal AK-47 selepas mereka menemui kad pengundi bersama-samanya. "Selepas itu salah seorang daripada mereka (Taliban) mengeluarkan pisau dan meletakkannya pada hidung saya. "Saya merayunya supaya mereka tidak mencederakannya tetapi sia-sia," katanya, sambil menambah kata, dia pengsan dengan berlumuran darah dan hanya sedar beberapa jam kemudian apabila seorang penduduk kampung menemuinya. - Agensi

Comments

Popular posts from this blog

ADAT PERMAINAN.......!

SIAPA? APAKAH SEBENARNYA GENERASI Y?

MENITI USIA TUA....